Рівень знань дітей


КЗ «Залізничний ДНЗ (ясла-садок) «Калинка» Залізничної селищної ради
 «Підсумки навчально-виховного процесу в І молодшій групи за 2018-2019 н.р.»
                                                                             Підготувала:вихователь Поліщук Т.І.

                                        травень 2019р.
У групі 10 дітей: 4 хлопчиків і 6 дівчаток. Протягом року діти розвивалися відповідно до віку, освоювали програмний матеріал і показали позитивну динаміку по всіх напрямках розвитку. Всі діти добре адаптувалися в дитячому саду.          

   Працювали за основний загальноосвітньої програми дошкільної освіти  «Дитина в дошкільні роки».
    Програма передбачає вирішення освітніх завдань у спільній діяльності дорослого і дітей, самостійної діяльності дітей не тільки в рамках безпосередньо-освітньої діяльності, але і при проведенні режимних моментів у відповідності зі специфікою дошкільної освіти.
  Провідними цілями є:
. створення сприятливих умов;
. формування основ базової культури особистості;
. всебічний розвиток психічних і фізичних якостей у відповідності з віковими та індивідуальними особливостями;
. забезпечення безпеки життєдіяльності дошкільнят.
   Цілі реалізовані в процесі різноманітних видів діяльності:
ігровий, комунікативної, трудової, пізнавально-дослідницької,
продуктивною, музично-художньої, читання.
   Всі види діяльності входять в основні напрями розвитку дітей:
. Фізична;
. Пізнавально-мовленнєвий;
. Художньо-естетичне;
. Соціально-особистісний.
Фізичний розвиток.
    До питань про фізичному розвитку і вихованні дітей дошкільного віку варто підходити з усією серйозністю: ні для кого не секрет, що здоров'я дітей з-за великих навантажень і малорухливого способу життя погіршується з кожним роком і немає ніяких тенденцій, що умови життя малюків будуть змінюватися на краще найближчим часом. Тому будь-який педагог-дошкільник повинен закладати ази фіз. підготовки та формувати у дітей стимул до занять фізкультурою і спортом, та й просто до активного способу життя. Кожен день проводилися зарядка, загартовування, дихальні вправи, рухливі ігри, прогулянки, «Оздоровчо-ігровий час», індивідуальна робота. Для батьків були надані консультації «Фізичний розвиток дітей раннього віку».Физическая культура проводилася два рази в тиждень.
    Адаптація дітей пройшла успішно. Слід зазначити, що протягом року проведена велика робота по зниженню захворюваності в період адаптації. У період підйому простудних захворювань в групах проводилися додаткові профілактичні заходи. Поступово контролювалися прогулянки, загартовуючі заходи, провітрювання, питної, руховий режим, що сприяло зниженню захворюваності, а так само була проведена робота з батьками знову вступників дітей.
    На кінець року варто відзначити, що діти гармонійно фізично розвиваються, з бажанням рухаються, їм цікаво виконувати різноманітні фізичні вправи, вони навчилися дій з фізкультурними посібниками. У відповідності з віковими можливостями у них розвивається координація рухів, здатні швидко реагувати на сигнали, переключатися з одного руху на інше. Навчилися виконувати завдання, діяти, загалом, для всіх темпі. З великим бажанням вступають в ігрові дії з іншими дітьми.
  Висновок:
Необхідно в майбутньому постійно проводити роботу з батьками щодо профілактики ГРВІ та простудних захворювань будинку, обмеження контактів і відвідування громадських місць при підвищенні захворюваності в місті і т. д.
Продовжити загартовуючі заходи в літній період з переходом на літні схеми. Не порушувати питний режим, інші режимні моменти в дитячому закладі.
Пропагувати заняття спортом серед батьків і дітей.
Пізнавально-мовленнєвий розвиток проходив через наступні області:
. Пізнання;
. Комунікація;
. Читання художньої літератури;
. Худ. Творчість.
Пізнання:
У пізнанні діти навчились групувати предмети за кольором, розміром, формою. Розрізняють один і багато предметів.
Розрізняють великі та маленькі предмети, називають їх розмір. Дізнаються кулю і куб.
 Знають і називають і використовують деталі будівельного матеріалу. Впізнають та називають деяких домашніх і диких тварин, їх дитинчат. Розрізняють деякі овочі, фрукти (1-2 види). Мають елементарні уявлення про природних сезонних явищах
    КОМУНІКАЦІЯ
Можуть поділитися інформацією, поскаржитися на незручність (замерз, втомився) і дії однолітка (забирає).
Супроводжують промовою ігрові та побутові дії. Можуть поділитися інформацією (хтось прийшов,хтось, що взяв).
Слухають невеликі оповідання без наочного супроводу. Користуються мовою як засобом спілкування з однолітками.
 ЧИТАННЯ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Слухають доступні за змістом вірші, казки, оповідання. При повторному читанні промовляють слова, невеликі фрази. Читають напам'ять вірші (Маршака).
Розглядають ілюстрації в знайомих книжках з допомогою педагога.
  ХУДОЖНЯ ТВОРЧІСТЬ.
Художньо-естетичний розвиток має велике значення для всебічного розвитку дошкільника. У нашій групі воно розвивалося через освітню галузь «Художня творчість» це малювання, ліплення та аплікація.
Малювання та ліплення проводилися один раз на тиждень, аплікація один раз в два тижні.
Знають, що олівцями, фломастерами, фарбами і пензлем можна малювати.
Розрізняють червоний, синій, зелений, жовтий, білий, чорний кольори.
Вміють працювати грудку глини прямими і круговими рухами кистей рук; відламувати від великого шматка глини маленькі грудочки, сплющують їх долонями; з'єднувати кінці розкатаної палички, щільно притискаючи їх один до одного.
Ліплять нескладні предмети; акуратно користуються пластиліном.
Освітні галузі «Соціалізація», «Безпека», «Праця» входять в соціально-особистісний розвиток дітей. Воно спрямоване на досягнення цілей освоєння початкових уявлень соціального характеру і включення дітей у систему соціальних відносин через рішення наступних завдань:
. розвиток ігрової діяльності дітей;
. прилучення до елементарним загальноприйнятим нормам і правилам взаємини з однолітками і дорослими (в тому числі моральним) ;
. формування гендерної, сімейної, громадянської належності, патріотичних почуттів, почуття належності до світової спільноти».
Через художні твори, прогулянки закріплювали уявлення дітей про правила дорожнього руху, розвивали спостережливість, увагу до руху на дорозі.
  ПРАЦЯ
Через трудове виховання:
. розвиток трудової діяльності;
.воспитание ціннісного ставлення до власного праці, праці інших людей і його результатами;
.формирование первинних уявлень про працю дорослих, його ролі в суспільстві та житті кожної людини.
  БЕЗПЕКА
Зміст освітньої галузі „Безпека" спрямоване на досягнення цілей формування основ безпеки власної життєдіяльності та формування передумов екологічної свідомості (безпеки навколишнього світу) через рішення наступних завдань:
формування уявлень про небезпечні для людини і навколишнього світу природи ситуаціях і способи поведінки у них;
-         приобщение до правил безпечного для людини і навколишнього світу природи поведінки;
-         передачу дітям знань про правила безпеки дорожнього руху в якості пішохода та пасажира транспортного засобу;
-         формирование обережного і обачного ставлення до потенційно небезпечним для людини і навколишнього світу природи ситуацій.
 Для цього були створені необхідні умови для предметно-розвивального середовища.
  Справили адаптацію дітей до умов дитячого садка. Познайомили з дитячим садом як найближчим соціальним оточенням дитини (приміщенням та обладнанням групи: особистий шафка, ліжечко, іграшки тощо) . Познайомили з дітьми, вихователем. Сприяли формуванню позитивних емоцій по відношенню до дитячого саду, вихователю, дітям.
Протягом року першорядне значення мало:
Турбота та здоров'я кожної дитини; добробут і всебічний розвиток кожної дитини; створення в групі доброзичливого ставлення до всіх вихованців; максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, та їх інтеграція; творча креативність виховно - освітнього процесу; єдність підходів до виховання дітей в умовах ДНЗ та сім'ї.
При вирішенні цих завдань враховувала принцип дошкільної дидактики:
-         принцип взаємозв'язку всіх напрямів роботи з дітьми дошкільного віку;
-         принцип послідовності;
-         принцип систематичності;
-         принцип повторності.
  У роботі з дітьми були використані різні методи для досягнення хороших результатів: Спостереження, бесіди, порівняння, діагностичне обстеження, самоаналіз, індивідуальна робота з дітьми.
Протягом усього навчального року батьки активно брали участь в житті групи та ДНЗ: допомагали облагороджувати ділянку, в оформленні групи, брали участь в акціях «Біла ромашка», «Погодуйте птахів взимку», готували стінгазети для заходів ДНЗ.
В кінці року для визначення результативності була проведена діагностика знань по всіх розділах.
Висновки:
В наступному навчальному році ми плануємо:
- Зберігати сприятливий емоційно-психологічний клімат в групі;
- Підтримувати партнерські стосунки між педагогами, дітьми та батьками;
- Надавати допомогу батькам в оволодінні психолого-педагогічними знаннями про розвиток дитини 2-3 років, умінням застосовувати їх у спілкуванні.
Аналіз виконання вимог до змісту і методів виховання і навчання, а також аналіз засвоєння дітьми програмного матеріалу показують стабільність і позитивну динаміку за всіма напрямами розвитку;
Позитивний вплив на цей позитивний процес надає: тісна співпраця в роботі вихователів, фахівців, керівників, батьків. Використання прийомів розвиваючого навчання, індивідуального підходу до дітей.
Знання та навички, отримані на заняттях необхідно систематично закріплювати і продовжувати застосовувати в різних видах діяльності дітей. Використовувати дид. ігри, що дозволяють закріпити і розвивати відповідні знання, вміння і навички. Збагачувати математичні представлення через спостереження предметів і явищ.
Високий рівень - 0 дітей.
Достатній рівень – 1 дитина – Гуцов Д.
Середній рівень - 2 дитини  Аранжій С., Романова М.
Низький рівень - 7 дітей – Винокуров Д., Галкіна Д., Дробоног І., Капшук А., Овдій М., Павелко С., Костіна З
«МОНІТОРИНГ ДІТЕЙ
СЕРЕДНЬОЇ ГРУПИ
ЗА 2018-2019 Н.Р.»
Вихователь: Сахно І.В.
травень 2019р.
 Вихователь середньої групи «Сонечко» - Сахно Ірина Василівна. Списочний склад дітей – 10 чоловік, з них – 3 – дівчаток, 7 – хлопчиків, обстежено – 9 дітей, 1 дитина (Ілля О.) – не відвідував дитячий садок по поважній причині і тому не був обстежений на час моніторингу. Група працює по Запорізькій програмі К. Крутій «Дитина а дошкільні роки» та по Базовому компоненту (оновленої редакції).
    Діти середнього віку мають певні навички по догляду за чистою тіла, миють руки, обличчя, стежать за зачіскою. Але такі як – Саша В., не завжди користується чистою носовою хустинкою, і лише при нагадуванні дорослого користується індивідуальним рушником.
    В основному усі діти ретельно пережовують їжу, правильно користуються столовими приборами, серветкою. Але про полоскання рота після їди, завжди їм треба нагадувати. Вміють правильно поводитись за столом: сидять прямо, лише окремі діти, які прийшли з дому до дитячого садка – кладуть лікті на стіл, беруть шматочок хліба, що лежить ближче до них.
      Під час ранкової гімнастики діти намагаються бігати легко, ритмічно, але не завжди під час ходьби й бігу зберігають вказаний темп, не вміють швидко змінювати його. Погані ще навики мають по шикуванні і перешикуванні на місці, під час ходьби та бігу. Вміють зберігати правильну поставу (держать голову і спину прямо, плечі розгорнуті, живіт підтягнутий).
    Підтримую в дітей інтерес до занять фізичними вправами, привчаю брати участь в іграх з елементами змагання, навчаю чесно виконувати правила гри, допомагати один одному. Намагаюсь виховувати в дітей бережливе ставлення до фізкультурного обладнання, утримувати його в порядку.
    Виховую увагу, витримку, організованість, почуття колективізму, доброзичливість. Але самостійно організовувати і проводити ігри з ровесниками і молодшими, або старшими за віком дітьми – вони ще не вміють.
     Діти мають правильні уявлення про добро, правду, справедливість, скромність, щирість, чуйність, хоробрість. Виховую в дітей турботливе ставлення до батьків, старших та молодших дітей. Але бувають випадки, коли діти проявляють жорстокість, байдужість, зазнайство, хвастощі.
    Продовжую закладати основи морально-вольових якостей: організованість, самостійність, відповідальність і наполегливість в досягненні позитивних цілей. Діти навчаються співжиттю в колективі, спільній діяльності.
    Діти в основному всі в групі ввічливо вітаються, прощаються, дякують за допомогу, крім таких, як: Антон К., Богдан Г., цим дітям, постійно потрібно про це нагадувати.
     Дітей навчаю бути стриманими, скромними, завжди охайними, акуратними, стежити за зовнішнім виглядом.
     Без дорослого діти самі ще не вміють самостійно організовувати рухливі, дидактичні, сюжетно-рольові, будівельно-конструктивні, театралізовані ігри. Але вміють спілкуватися один з одним.
     Сприяю виникненню стійких ігрових колективів, справедливо розподіляти ролі, ігровий матеріал. Закріплюю доброзичливі стосунки між дітьми в процесі гри.
    Збагачую дітей художніми враженнями. Спонукаю їх до участі в творчих іграх. Заохочую і стимулюю виникненню ігор-драматизацій, ігор з ляльками на ширмі і в настільному театрі іграшки.
   Діти ще не вміють створювати будівлі згідно гри, не вміють сплановувати послідовність роботи, словесно описувати її, домовитися з товаришами про хід будування.
Діти широко використовують в іграх природній матеріал: пісок, глину, сніг, воду, лід. Уміють широко застосовувати його властивості під час гри.
    Формую у дітей математичні уявлення, розвиваю мовлення, уявлення про природу, навколишнє середовище. Вимагаю повного виконання правил гри. Заохочую до товариських відносин, взаємин між дітьми. Підтримую у дітей бажання самостійно гратися в дидактичні ігри. Привчаю дітей виконувати правила гри. Діти стають організованими, наполегливими, з почуттям товариськості і взаємодопомоги. Але ще не всі діти знають різноманітні рухливі ігри, не вміють їх самостійно організовувати.
   Виховую працездатність, самостійність, прищеплюю сумління і свідоме ставлення до праці. Але діти, ще самі не беруться до роботи, без ініціативи дорослого. З допомогою дорослого, під час ручної праці діти виготовляють – іграшки, сувеніри, книжечки, листівки, меблі, прикраси – усі необхідні людям речі (Марина Т., Даша М., Кирило К.)
     Група дітей середнього віку має такий рівень знань:
Високий – 0 – 0%.
Достатній – 7 (Богдан Г., Саша В., Антон К., Костя К., Кирило К., Марина Т., Даша М.)  – це складає – 78%.
Середній -2 (Софія Т., Славік Р.) – що складає 22%.
Низький – 0 – 0%.
«МОНІТОРИНГ ДІТЕЙ
СТАРШОЇ ГРУПИ
ЗА 2018-2019 Н.Р.»
Вихователь: Качан Л.В.
травень 2019р.
В 2018/2019 навчальному році  в старшій групі ДНЗ було проведено моніторинг на початку (вересень 2017р.) та в травні 2018р рівня сформованості компетенції дошкільників, відповідно до Положення про моніторинг якості наданих послуг  та за допомогою анкет по кваліметрії . Вся навчально-виховна робота проводиться  на засвоєння знань дітьми відповідно вимог Базового компонента дошкільної освіти, програми К. Крутій «Дитина в дошкільні роки», інструктивно-методичного листа «Про організовану і самостійну діяльність у дошкільному навчальному закладі», методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу з дітьми старшого дошкільного віку та інших нормативних документів в галузі дошкільної освіти. Всю навчальну – виховну роботу направляла засвоєнню дітьми програмового матеріалу, на формування готовністі дітей до систематичного навчання та шкільного життя.
Освітній процесперспективно-календарне планування    із старшими дошкільниками  здійснювала за змістом Базового компоненту дошкільної освіти.
Створюапла розвивальне, навчально-виховне середовище, яке відповідало психологічним і фізіологічним особливостям та фізичним можливостям дітей.
При підготовці дітей до навчання в школі забезпечувала єдність виховання та навчання, реалізовувала вікові можливості дітей через різні види діяльності - гру, спілкування, малювання, конструювання, музичну діяльність, що надають дошкільникам всі умови для кращої самореалізації.
Процеси життєдіяльності протягом дня здійснюювала відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей.
Змістом Базового компонента дошкільної освіти визначено програму, що забезпечує засвоєння дитиною способи розвитку, набуття нею знань, умінь і навичок. При проведенні моніторингу знань було охоплено 15 дитей старшого дошкільного віку.
Високий: - 0% (дитина виконує дії самостійно) ;
Достатній: - 60%  (дитини виконує дії самостійно, але іноді потребує допомогу дорослого) – 9 дит;
Середній – 27%  (дитина виконує самостійно лише окремі дії, але здебільшого потребує допомогу дорослого) – 4 дит;
низький: - 13%  (дитина виконує дії за допомогою дорослого) – 2 дит
(Жидик В., Тимонін В.)
5 дітей йдуть до школи. Узагальнені результати психолого-педагогічного обстеження та рівень засвоєння вихованцями знань, розвиток їх умінь і навичок відповідно програмових вимог свідчать, що діти готові долати перші труднощі шкільного життя. Показники готовності дітей до навчання в школі свідчать про раціональну організацію режиму дня, чергування навчальної з іншими видами розвивальної діяльності.

     
    

Комментариев нет:

Отправить комментарий